UltraFutAnya

Tippek életmódváltáshoz

2016. október 14. - ultrafutanya



Sose voltam az a lány, aki megeszik egy fánkot, és még fogy is tőle legalább két kilót. Én mindig az a lány voltam, aki ha megevett egy fánkot reggelire, utána egész nap fel volt fújódva a hasa, és hízott tőle legalább két kilót. Viszont az a lány is voltam, aki szeret szűk ruhákat felvenni. Úgyhogy egész életemben fogyókúráztam, vagy villámdiétáztam. A húszas éveimig egy-egy 5-7 napos fogyókúrával simán leadtam 4-5 kilót. Aztán eljött az a pillanat is, amikor már nem bírtam végigcsinálni a villámdiétákat.
D. fiammal 25 kilót szedtem fel a terhesség alatt, B.fiammal 18-at, L. lányommal pedig

17-et. Az első két terhességem után (amellett, hogy rengeteget tornáztam) hol zabáltam, hol keveset ettem, hol valami kétes eredetű, neten vásárolt étvágycsökkentőt szedtem.... Egy viszont abszolút igaz: mindig rengeteg mozgásba és diétába került az, hogy ne kelljen nagyobb méretet hordanom. A harmadik terhesség alatt viszont rájöttem arra, amire a 27 évem alatt már korábban rájöhettem volna: elhagyom a cukrot, és a búzalisztet, azaz ahogy mostanában mondani szokás: ÉLETMÓDVÁLTOK, mert én soha többé nem akarok fogyókúrázni.
L. születése utánra időzítettem a nagy pillanatot (hogy addig még nyugodt szívvel nyomhassam magamba a sajtburgereket :DDD ). Azóta eltelt 7 hónap, és még mindig csak időzítem :) Ugyanis elméletileg már nem eszem lisztet meg cukrot, gyakorlatilag heti 7-ből 3 napot bűnözök... Mondjuk ennek ellenére 62 kg vagyok, tehát visszanyertem az utolsó terhesség előtti súlyomat. Remélhetőleg most, hogy végre megírom ezt a bejegyzést, végre nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is be fogom tartani a saját kis rendszeremet, aminek köze sincs a korábbi diétáimhoz, hiszen mindig annyit eszem, amennyit szeretnék, ergo sosem vagyok éhes, csak éppen nem akármilyen alapanyagokból válogatok.
Fő szabályom csak annyi, hogy nem eszem sem cukrot, sem búzalisztet. Utóbbinak már ideje volt, mert nemrég kiderült, hogy gluténérzékeny vagyok.

Sokan írnak nekem, hogy mikor mit és mennyit eszem, milyen lisztet, édesítőt, stb. használok, sőt receptet is kérnek. Ezért igyekszem úgy megírni ezt a bejegyzést, hogy az ne csak nekem, hanem másoknak is segítség legyen.

És mivel a táplálkozás és a sport elválaszthatatlan kapcsolatban vannak egymással, már recepteket is közzéteszek a blogon. Korábban volt már gasztroblogom, sőt még egy OKJ-s cukrász képzést is elvégeztem, mostantól azonban csak ezen az oldalon teszek közzé recepteket, természetesen az életmódváltásomnak megfelelőeket. Hiszen ha már a hasam csíkos, ezen pedig csak a hasplasztika segíthet, akkor legalább hájas ne legyen :)))) Igen-igen.. csíkooos... Az első kisfiamat 9 nappal túlhordtam. A hasamat végig kenegettem, hogy ne legyen csíkos, nem is volt az.. Mikor már egy hete ki kellett volna bújnia a fiatalúrnak, akkor úgy döntöttem: nem kenem tovább, minek, hiszen úgysem lettem csíkos, mert 9 hónapig tocsogtam a krémtől a nap 24 órájában. Aha.... Utána reggel arra ébredtem, hogy rettentően ég és viszket a hasam. Mikor megnéztem a tükörben, majdnem elájultam, úgyhogy inkább bőgtem egyet. A maradék két napban már hiába kentem, csíkos lettem, mint a zebra. A másik két terhességgel max fél cm-t nőttek a csíkok, szóval szinte semmit, mert végig kentem mandulaolajjal. Úgyhogy csak ennyit mondhatok: terhes nők!! Kenjétek magatokat mandulaolajjal, és csak a szülőszobán hagyjátok abba!! ;))

Megpróbáltam összeszedni azokat az alapanyagokat, illetve tippeket, amik remélem, hogy nem csak nekem, hanem másoknak is tudnak segíteni abban, hogy olyan egészségesek és fittek legyenek, amilyenek csak szeretnének lenni.


LISZT
Amíg ki nem derült, hogy gluténérzékeny vagyok, addig Norbi Update lisztet használtam. Tökéletes volt... Simán tudtam alkalmazni a hagyományos recepteket, csak a liszt mennyiségét feleztem mindig, mert csak feleannyi kell a Norbi lisztből, mint a hagyományos búzalisztből. Aztán jött a gluténérzékenység... Norbi liszt kiesett... Nagyon sokféle gluténmentes liszt van, ám egy a bökkenő velük: sokkal több kalória és szénhidrát van bennük, mint magában a tiltólistás búzalisztben. Úgyhogy ezek is kiestek. Maradt a Szafi liszt. Szafinak is van vagy nyolcféle lisztje a piacon, most még csak tanulmányozom őket (főleg a CH csökkentetteket), de egész jóknak tűnnek.

SZAFI TERMÉKEK
Nagyon jó alternatívákat kínál a gluténmentes táplálkozáshoz. Kétféle Szafi termék van: Szafi free a mindenmentes, vegán; és Szafi Fitt a csökkentett szénhidrátot tartalmazó.
Lisztből a Szafi Fitt Szénhidrátcsökkentő lisztkeveréket ajánlom, mert alig van benne CH és kalória. A többi Szafi liszt azonban ilyen téren elég magas értékekkel bír, ezért jelenleg azon vagyok, hogy a CH csökkentő lisztkeverékkel vegyítem őket, hogy csökkenjen bennük a mumus. Ez most még csak a barátkozás fázisa ezekkel a lisztekkel, mert sokkal nehezebben alkalmazhatók a hagyományos recepteknél, sajna trükközni kell velük, és még nem mindenre jöttem rá az alkalmazásukkal kapcsolatban. A blogra mindenesetre csak olyan receptet rakok fel, ami működik, amit már sikerült megalkotnom.

CUKOR
Elég sokféle édesítőt kipróbáltam, mire megtaláltam az igazit: Paleo Negyedannyi Ugyanannyi Édesítő, én a chminusz.hu-n szoktam venni. Elvileg negyedannyi kell belőle, mint a kristálycukorból, szerintem inkább picivel kevesebb, mint a fele. Ha ennyit rakok bele, abszolút nem feltűnő, hogy nem cukor van benne, ha viszont többet, akkor sajna kesernyés utóíze lesz, úgyhogy csak óvatosan ;)

ZABPEHELY
Olyat veszek, ami garantáltan gluténmentes környezetből származik. Csak reggelire szoktam enni, mert ugyan egészséges, de magas mumusokkal bír.

MÉZ
Ezzel is óvatosan, leginkább őszi-téli időszakban, teába szoktam rakni.

PUDINGOK
Csak Szafi pudingport használok. Finom, és rettentő alacsony a mumustartalma, ezért amíg Update pudingport csak reggel ettem (most már ugye reggel sem, mert van benne glutén), addig Szafi pudingot este vacsira, vagy uzsira is eszem.

ÉDESSÉG
- 70%-os étcsokit használok a sütéshez-főzéshez, illetve mikor nagyon rámtör a "töltsük föl a vércukorszintet" vérszem, akkor is ilyen csokiból eszem 2-3 kockát.
Ha viszont megérdemlem, és kényeztetni akarom magam, akkor mogyorókrémmel töltött Norbi Update csokit veszek, a Stühmer gyártja nekik, isteni...
- Nutella helyett Peak Dietella-t eszem.

TÁPLÁLÉKKIEGÉSZÍTŐK, VITAMINOK
- Az ősztől télig tartó időszakban napi 1-1 Activalt és Béres Porcerőt szedek, nekem nagyon bevált, nem is nagyon szoktam beteg lenni.
- Aznap amikor futok, vagy tornázom, akkor edzés után iszom egy adag fehérjeturmixot, illetve ha a nap folyamán, általában este még rámtör a farkaséhség, akkor iszom még egyet. Nekem a Peak Whey Delicious Puncs és Csoki ízű fehérjepor vált be.
Aznap pedig, amikor nincs sport, akkor egy étkezést kiváltok 2 adag fehérjeturmix-szal.
- Futás előtt, vagy szintén egy éhségrohamkor pedig iszom egy adag Peak BCAA Aminosav italt italporból készítve (Lubics Szilvi ajánlásával, yeeeaaaah :)) ).

Most pedig jöjjön néhány tipp, amik főleg az elején jönnek jól, amíg megszokja a szervezet az életmódváltást.

LEGYEN KÉZNÉL

Leggyakrabban azért dől dugába az életmódváltás, mert nincs kéznél olyan étel, amit lehetne enni, ezért olyanhoz nyúlunk, amitől épp próbálunk megszabadulni. Mondok egy példát: cukormentes csoki helyett a gyerekek csokikészlete...
Én nagyon édesszájú vagyok, hozzá is voltam szokva rendesen az édességhez, ezért mindig van itthon valamilyen Update csokika, vagy túrórudi. Az idő előrehaladtával azonban egyre kevésbé kívánom az ilyen nasikat.
A péksütiket és egyéb lisztes dolgokat azért próbálom tényleg elkerülni, de mindig van itthon CH csökkentett, hogy ha kell, akkor ne a cukros-lisztes verzióhoz nyúljak. Én szoktam ezeket megsütni, és miután kihűlt, fagyasztóba teszem. Felengedve tökéletes, mintha friss lenne.

GYEREK MELLETT NEHEZEBB
Naná, hogy nehezebb... Erre nem is térek ki bővebben :))

MEGTANULNI  JÓLLAKNI
Az elején nagyon nagy mennyiségeket kellett ennem ahhoz, hogy jóllakjak pl. egy tonhalsalival, mert hozzá volt szokva a gyomrom a nagy és nehéz adagokhoz. Most már kenyér nélkül is laktató az a tonhalsali :)

MEG LEHET SZOKNI AZ ÍZEKET
De soha nem lesz olyan, mint egy diétamentes változat. Én most már nem érzem, hogy édesítő van az ételekben, a nagymamám viszont igen, úgyhogy mindig szokta kérni, hogy rendes torta is legyen, ne csak az, amit én sütök :))))
Le lehet koppintani egy linzert, vagy mézeskalácsot is, de soha nem lesz olyan, mint az igazi. És nem is kell olyannak lennie... Nekem bőven elég az, hogy ehetek egy diétás verziót, mintha nem ehetnék egyáltalán ilyen dolgokat...

NE VIDD HAZA A NAGYI SÜTIJÉT
Csak a nagymamáim sütijeivel szoktam kivételt tenni, mert azokat csak ünnepekkor van lehetőségem enni, illetve megbántani sem szeretném őket.. Viszont tuti soha többé nem viszem haza a maradékot, mert utána napokig még azt eszem :))

SPORT
Jelenleg nem időben, hanem km-ben mérem az edzéseimet. Minden hétre meghatároztam azt, hogy mennyit futok egy héten. Most 44km/hétnél tartok, amit minden 2. héten emelek (kivéve a regenerációs időszakot: december, január, február) heti 1 km-rel.
Majd ha L.(a kislányom) nagyobb lesz, vagy ha legalább majd átalussza az éjszakát, akkor pedig heti 3x1 órát tornázni is szeretnék keresztedzésként.

Nagyjából ennyi jutott most eszembe, ha valamit kihagytam, akkor azt úgyis pótolni fogom majd folyamatosan.



A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr1612171906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása