UltraFutAnya

Gluténmentes palacsinta fehér cipó lisztből

2017. szeptember 05. - ultrafutanya

Amikor megvettem a DM-ben a Glutenno, Alba fehér cipó lisztkeverékét, akkor még kenyeret szerettem volna sütni a padlizsánkrémemhez, de a múltkori balatoni vizit óta csak a palacsintára gondolok.Úgyhogy belevetettem magam az internet legmélyebb bugyraiba, hátha ebből a lisztből palacsintát is lehet sütni, de nagyot koppantam. Persze bagettet, kalácsot, tésztákat, brióst... nyilván lehet belőle sütni, sőt bevált receptek is vannak hozzá, de palacsintát azt nem. A kedvem ahhoz, hogy én nekiálljak kísérletezgetni, aminek az eredménye talán az utolsó morzsáig a kukában fog landolni (hányszor jártam már így az alter lisztekkel), az egyenlő volt a nullával. A palacsintaevő kedvem azonban olyannyira az egekben volt, hogy mégis belefogtam a cipólisztes palacsinta készítésébe, és életem legjobb gluténmentes palacsintáját sikerült összehoznom. Még a gyerekeim sem vették észre, hogy ez nem a hagyományos, búzalisztes verzió, pedig ők aztán profik a leleplezésben ;)

img_6660.JPG

 

  • 150 g Glutenno Alba fehér cipó lisztkeverék
  • 2 tojás
  • 250 g víz/szóda
  • 250 g tej
  • csipet só

 

  1. A hozzávalókat csomómentesre keverem, majd leheletnyi kókuszzsíron kisütöm, szóval fogom magam, és elkezdek palacsintát sütni.

 

Ezek közt most volt lekváros (cukormentes), kakaós (dettó cukormentes), fahéjas (ez undorítóan keserű lett, mert túl sok fűszert toltam bele), túrós (édesítő+túró+tejföl) és mákos (pici lekvár+darált mák+édesítő).

Még most is rohadt nagyokat nyelek, ha visszagondolok ezekre a palikra.

glutenmentespali.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr6412805280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása