UltraFutAnya

40. hét - pulzuskontroll, öltözködési tippek, futás kora reggel

2016. október 09. - ultrafutanya

Hétfőn futás helyett inkább inspirálódtam. Megnéztem egy videót, amiben Lőrincz Olivér ad tanácsokat a pulzusmérős futáshoz. Csak ajánlani tudom. Bebizonyosodott az, hogy

jó az a pulzustartomány, amiben futok: a max pulzusom 60-70%-a, ami nálam 144-151 bpm-et jelent. Ez a regeneráló, illetve a zsírégető zóna, és az állóképességet fejleszti. Az állóképességet pedig nagyon sokáig lehet fejleszteni, mindenféle erős genetikai adottságok nélkül, csak kitartással és szorgalommal. És hosszú évek munkája lesz ugyan, de végül a szervezet túlhajtása nélkül tud majd gyorsulni az ember. Amikor június környékén elkezdtem ebben a tartományban futni, alig haladtam, rengetegszer bele kellett sétálnom, hogy a megadott tartományban maradjon a pulzusom. Most már sokkal jobb a helyzet, végre tudok átlag 151 bpm mellett 6:45-ös átlagtempóval haladni :) Egy a lényeg: nézd meg az interjút a PK nagymesterével, Olival.
Ha pedig az alapoknál kezdenéd, akkor EZT a pár részes cikksorozatot ajánlom.





L. napirendje megint változott egy kicsit. Ahogy korábban írtam, már nem alvásidőben babakocsizunk, hanem miután felébred a délelőtti alvásából, eszik-iszik, peluscsere, dínom-dánom, aztán indulunk is. Így egész sokat kibír a kocsiban, pl. kedden 7 km-t tudtam vele menni. Ráadásul pont jókor voltunk kint, mert utána egész nap esett az eső.

16.10.04. 7,06 km



Szerdán 5-8 fok körüli volt a hőmérséklet, de a szél olyan erősen fújt, hogy alig bírtam tolni a babakocsit. Lehet, hogy ezért (is), de nagyon-nagyon nehezen nyomtam le a torkomon ezt a 10-est... Ha a szél nem lett volna, akkor tökéletesen elég lett volna a 3/4-es naci a vékony hosszú ujjú felsővel, ám így egyrészt lefagytak az ujjaim, szóval kellett volna kesztyű, plusz nem ártott volna egy fülvédő sem (a sapkát most még túlzásnak tartom, lehet hogy más azonban nem)...
Van egy nagyon jó cikk arról, hogy különböző hőmérsékleti körülmények között milyen az ajánlatos viselet. Nekem ez korábban sokat segített, mert állandóan vagy túl-, vagy alulöltöztem... Aztán egy idő után már úgyis érzi az ember, hogy hány fokban mi az, ami neki megfelel. Persze az sem mindegy, hogy egy szeles, borús 6 fokban, vagy egy napsütéses 6 fokban futok... Illetve nemcsak ahány ház, annyi szokás, hanem ahány futó, annyi hőérzet. Van, aki 30 fokban is simán elfutkorászik hosszú naciban, én 15-16 fok fölött már vetkőzöm :) Úgyhogy a cikket csak támaszként, vagy kiindulópontként érdemes kezelni, annak azonban nagyon szuper. Viszont az, aki még bele szokott sétálni a futásaiba, öltözzön melegebben. Mikor L.-val futok, néha meg kell állnom lecsekkolni őt, vagy cumit adni neki, ilyenkor, mikor abbahagyom a mozgást, csontjaimig hatol a hideg. Úgyhogy fussatoook, vagy öltözzetek be jól :) Mert valóban igaz: "Rossz idő nincs, csak nem megfelelő öltözet"

0 fok - póló, thermo hosszú ujjú, csősál, sapka, kesztyű, naci, lábmelegítő, szoknya



Galloway tippjei az öltözködésre - szemelvény Erdélyi Nándor cikkéből, érdemes elolvasni az egészet!!
14°C
trikó és rövidnadrág
9 - 13°C
póló és rövidnadrág
5 - 8°C
hosszú ujjú, vékony felső, vékony futónadrág, vagy rövidnadrág, ujjatlan vagy vékony kesztyű
0 - 4°C
hosszú ujjú vékony felső, alá póló, hosszú vékony futónadrág, kesztyű, füleket fedő sapka
-4 - -1°C
hosszú ujjú közepesen vastag felső, alá póló, hosszú vékony futónadrág, kesztyű, füleket fedő sapka
-3 - -8°C
közepesen vastag hosszú ujjú felső, alá termó aláöltözet, vagy vastag póló, vékony széldzseki, vastag nadrág, ami lehet a széldzseki alsó része is, alá futónadrág, továbbá vastag kesztyű és sapka
-12 - -9°C
termó aláöltözet, termó kabát, illetve plusz egy réteg hosszú ujjú felső, termó futónadrág, kesztyű, sapka, símaszk, vazelin a kilátszó bőrfelületekre
-13°C-tól
amink van és még mozogni tudunk benne!



16.10.05. 10 km


A hétvégén megintcsak nem szerettem volna a családtól elvenni az időt, ezért úgy terveztem, hogy szombaton 6-6:30 között indulok futni. 6 előtt nem sokkal csörgött is az óra, majd nagyjából 2 perccel később eszébe jutott a kislányomnak, hogy éjjel 2-kor nem volt elég a kaja, ő épp most is szeretne enni. Úgyhogy megetettem, visszaaltattam, összekaptam magam, és indultam is. Viszont így csak 7-kor sikerült elindulnom, ami azért nem volt szerencsés, mert 8-ra már otthon is kellett lennem, mert 9-re ovisuliba kellett vinni a nagyobb fiacskámat.

A mindig gyönyörű Dunapart

 

Lefagyooottt



Vasárnap 5:40-re állítottam az órát, gondoltam (naíííívaaaaan) majd kicselezem L.-t, mert úgy tippeltem, hogy ha L. 6 körül fog kaját kérni, akkor én 6-ra már indulásra készen fogok állni, így az etetés-visszaaltatás után nem fogok időt veszíteni, és hamarabb indulhatok, mint tegnap.
5:40-kor szólt is az ébresztő, 5:45-kor pedig már L. is ébren volt... Szóval ő cselezett ki engem  :DDD Nem akart se enni, se aludni, teliszájjal vigyorgott rám a kiságyból. Apukáját nem volt szívem felkelteni, úgyhogy jött velem: 6:25-kor már úton is voltunk... Még soha nem mentem vele a Dunapartra babakocsival (mondjuk nincs messze, csak 3.5 km), mindig a ház környékén körözünk, hogy ha nyűgös lesz, akkor minél előbb haza tudjak vele menni. Most viszont a Duna partra mentünk. Mire odaértünk, már el is aludt, és aludt hazafelé végig. Mint mindig, most is gyönyörű volt a Duna, csak kép nem készült, mert odafelé menet lemerült a telefonom...

16.10.09. 15.91 km



Vasárnap a Kürtőskalács Fesztiválon voltunk, és ekkor került megrendezésre a SPAR Maraton is. Egyik részem örült, hogy lemondtam a versenyt, és nem itt futottam az első maratonomat, a másik viszont már most befizette a nevezését a 2017-esre ;) Így kívülről nézve megint kedvem támadt a tömeghisztériához <3

A hetet 43,07 km-rel zártam.




Hát nem király ez a kép?!






A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr6912171912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása