UltraFutAnya

A nekem való kenyér!! - GM, CH csökkentett, mégis finom!

2017. január 02. - ultrafutanya

Egész jól megvagyok kenyér nélkül, de azért olykor-olykor hiányzik, ezért már régóta kerestem azt a receptet, ami elhozhatná számomra a megváltást.
Most végre megtaláltam!!
Előnyök:
- alacsony szénhidráttartalom
- gluténmentes
- baromi gyorsan kész
- könnyű elkészítési mód
- elképesztő puha és finom!!
A recept Szafié és itt található: Szénhidrátcsökkentett,gluténmentes,élesztőmentes,tojásmentes kenyér (zsírszegény,vegán)
A recept úgy, ahogy van szuper, az én ízlésemnek azonban 3 g helyett inkább 5-6 g só felel meg, illetve véletlenül jobban meglendítettem a szódabikarbónát, és több került bele, de így is jó lett. A gyúráshoz pedig bambuszrostlisztet használtam.

Már két szeletet betoltam belőle, mikor rájöttem, hogy fotózni is kéne



Hozzávalók

  • 200 g Szafi Free Világos puha kenyér lisztkeverék
  • 30 g Szafi Fitt szénhidrát csökkentő lisztkeverék
  • 4 g szódabikarbóna

  • 5-6 g só
  • 20 g 6%-os fehérborecet
  • 330 g szobahőmérsékletű víz
  • bambuszrost liszt a gyúráshoz
  • EZ Coat olajspray

Elkészítés

  1. Külön edényben összekeverem a száraz és a nedves hozzávalókat, majd egybeöntöm őket és összegyúrom.
  2. 10 percig -amíg a sütő alsó-felső programon 180 fokra melegszik- pihentetem.
  3. A bambuszrostliszten átgyúrom a tésztát, és kenyeret formázok belőle (na ez azért elsőre nem jött össze, mert inkább gúla, mint kenyérformája volt a prototípusnak).
  4. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem a kenyeret, késsel bevagdosom, végül az olajspray-vel lefújom.
  5. 50 perc sütés után mégegyszer lefújom a spray-vel, és 200 fokon 20 percig sütöm.
  6. Fontos, hogy rácson kell hagyni kihűlni, máskülönben nedves lesz az alja.

Kihűlés után felszeletelem, bezacsizom, és fagyasztóba teszem, így akkor is kenyérhez jutok, ha épp lusta vagyok sütni.

Annak ellenére, hogy szénhidrátcsökkentett, és akár vacsira is lehetne enni, én mégis inkább csak reggelire, vagy ebédre fogyasztom. Fő a maximalizmus :)))
Na jó... Hétvégén szoktam bűnözni kicsit, és néha lecsúszik vacsira is, de psszt! ;)



A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr5212171846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása