UltraFutAnya

Kismamák kórházi csomagja

2019. február 10. - ultrafutanya

Számomra mind a négy terhességem alatt az egyik legizgalmasabb dolog (az ultrahangon kívül, mert azért a babához való bekukkantást semmi nem tudja űberelni) az volt, amikor már a kórházi cumót rakhattam össze. A korábban csak lelki szemeim előtt vizualizált szülés és az utána következő kórházi napok végre megelevenedhettek azáltal, hogy csomagokba rendeztem a cuccokat, hogy megfoghattam, érezhettem ezeket a kellékeket. Az elsőnél már 2 hónappal szülés előtt be volt készítve a csomag, most a negyediknél 2 nappal a kiírt időpont előtt végeztem vele :D Természetesen a tartalom erősen függ a kismama alaptermészetétől, hogy mit tart fontosnak, és mi az, amit totál feleslegesnek gondol. És azt se felejtsük el, hogy kórházanként változik, hogy mi az, ami a listán kell, hogy legyen (ez általában a honlapon fent van). Nálam ezek váltak be, hátha nektek is hasznosnak bizonyulnak ;) 
korhazi_csomag_01_1.jpg

Alapvetően négy részre osztottam az egész témát, hiszen kell egy kisebb csomag, amit magára a szülőszobára viszek be, kell egy pakk apának a szülőszobára, aztán ott van a nagyobb csomag, amit majd a gyermekágyas részlegen fogok használni, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy kell egy olyan összeállítás is, amiben majd hazajön a frissen s(z)ült családtag ;) 

A szülőszobára

korhazi_csomag_02.jpg

- tisztálkodási cuccok

  • hajgumi
  • papucs a szülés utáni tusoláshoz 
  • tusfürdő (ezeket a piperecuccokat én mini méretben vettem meg a DM-ben, így kevesebb helyet foglalnak)
  • törölköző (ne fehér, vagy világos színű legyen ;) )
  • wc-papír
  • papírzsepi
  • deo
  • parfüm
  • arckrém
  • fertőtlenítő kendő wc-re
  • melltartóbetét (a szülőszobára elég 2 db)
  • 1 speckó betét (Nem, főleg az elején nem elég az a típus, amit a ciklus alatt használunk. A test öntisztulási folyamata a szülés utáni vérzés, ami kb 6 hétig tart és főleg az elején nagyon intenzív tud lenni. Én nagyméretű Tenát használtam mindig.)
  • 1 eldobható bugyi (Ez valami oltári klassz találmány! Szerintem az egyik leghasznosabb ékköve a pakknak)

 

- ruhák

  • 2 db hálóing (egy a vajúdás-szülés alatti időre, egy pedig akkorra, amikor szülés után letusolsz és átöltözöl még ott a szülőszobán)
  • papucs a mászkáláshoz a szobába
  • köntös
  • szoptatós melltartó
  • 2 db textilpelus (pl. vajúdásnál borogatáshoz)

 

- papírok

  • alap okmányok (személyi, lakcím, TAJ) + házassági anyakönyvi kivonat/apasági nyilatkozat ha nem vagytok házasok; ugyanezek az iratok kellenek apától is. Mi az egyik CTG alkalmával leadtuk a szülésznőmnek ezeknek a fénymásolatát, aki berakta a szülőszobai mappámba, tehát ezt már előre elintéztük.
  • kiskönyv
  • terhespapírok, vizsgálatok eredményei

 

- terülj-terülj asztalkám

  • kisüveges vizek 
  • szívószálas gyümölcslevek
  • sós és édes energiaszolgáltatók jól jönnek a vajúdás alatt (ropi, csoki, keksz, szőlőcukor)

 

+ fülhallgató és zene, telefontöltő

- Apapakk

  • papucs
  • póló
  • naci
  • ennivaló-innivaló
  • kórházi jelmez (a Jánosban van a folyosón 2500-ért, elvileg apa csak abban lehet a szülőszobán)

 

A gyermekágyas részlegre

korhazi_csomag_03.jpg

- tisztálkodási cuccok

  • fogkefe
  • fogkrém
  • testápoló
  • fültisztító
  • az utánpótlás eldobható bugyi, betét és melltartó betétek
  • törölköző
  • fésű
  • körömcsipesz
  • sampon
  • balzsam,
  • hajszárító
  • borotva
  • zsepi
  • lanolin (a legjobb cucc, amit a mellbimbó ápolására lehet használni)

 

- ruhák

  • hálóingek (én jobban szeretem a pizsit, a kórházi személyzetnek sem volt gondja vele, úgyhogy én naci+ujjatlan szoptatós felső kombóban szoktam tolni a kórházi wellnes napokat)
  • zokni
  • szoptatós melltartó

 

- Íme az én terülj-terülj asztalkám (hiába, ha én nem vinnék magammal, vagy a férjemék nem hoznának utánpótlás kaját, tuti éhenhalnék.. a szoptatás miatt még az ágyat vasráccsal is felfalnám)

  • zacsis kása, levesek
  • mini vízforraló
  • pufirizs
  • sajtos rizschips
  • aszalt szilva (na ez nem hiányozhat, főleg mert minden nap kétszer megkérdezik, hogy sikerült e már nagywécézni, és hát ezzel sikeres hadműveletet lehet zárni)
  • nasi
  • gyümölcslevek
  • 5 l-es víz (a legjobb találmány.. az elsőnél a férjemmel az éjszaka közepén hozattam be vizet, mert elfogyott :D )
  • kulacs (szeretek ebből inni :D )
  • bögre
  • evőeszköz
  • tányér
  • konyharuha

 

- babucinak

korhazi_csomag_04.jpg

  • popsikrém
  • textilpelus
  • popsitörlő
  • 1-es pelus

 

- a hazaútra

  • babának: otthon, a hordózóban szoktam hagyni a hazajöveteles babaruhákat (most tél van, ezeket raktam össze: rövidujjú body, hosszúujjú rugdalózó, harisnya, pulcsi, overál, sapka, takaró) amit a férjem a szabadlábrabocsájtás napján behoz a kórházba
  • anyának: én általában abban megyek haza, amiben jövök, vagy pedig a férjem hoz be vmit

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr9714618730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása