UltraFutAnya

Szabolcsi almás máktorta - diétás

2016. szeptember 20. - ultrafutanya

Az eredeti recept szerint csináltam, csak diétás verzióban. Nagyon-nagyon finom lett, észre sem venni, hogy diétás!!!!



Hozzávalók



Krémhez

  • 6 dl tej (laktózmentes/növényi is lehet)
  • 50 g DiaWellness Paleolit Negyedannyi Ugyanannyi édesítő
  • 70 g vaníliás pudingpor
  • 3 tojássárgája
  • fél rúd vanília/csipet vanília őrlemény
  • 2,5 dl habtejszín (természetesen cm, az összes normális habtejszín igazából cm, csak tejszín és karragén van benne, szóval ne cukrászhabot vegyetek. A Hulalának van cm habtejszíne is, kék doboz)


Almatöltelékhez

  • 600 g héj nélküli, reszelt alma
  • 50 g vaj/margarin
  • 20 g DiaWellness Paleolit Negyedannyi Ugyanannyi édesítő
  • 3 g fahéj


Mákos lapokhoz

  • 500 g tojásfehérje
  • 130 g DiaWellness Paleolit Negyedannyi Ugyanannyi édesítő
  • 200 g darált mák
  • 60 g cm ÉS tk keksz, pl. Gullon, vagy Detki
  • 130 g hámozott, aprólyukún lereszelt alma



Először a krémet, aztán az almatölteléket, végül a lapokat készítettem el.

Elkészítés:

  1. A 6 dl tejből egy kevéssel simára kevertem a pudingport és a sárgákat.
  2. A maradék tejet az édesítővel és a kikapart vaníliával felforraltam.
  3. Állandó keverés mellett hozzáadtam a pudingos cuccot a felforrt tejhez, majd besűrítettem és hagytam kihűlni.
  4. Kihűlés után 2,5 dl szuperhideg tejszínt habbá verek. Egy kevés kemény tejszínt átrakok a vaníliás krémhez, botmixerrel krémesítem, majd összeöntöm a többi felvert tejszínnel, és robotgéppel addig verem, amíg egynemű krém nem lesz belőle.

 

  1.  Az almatöltelék hozzávalóit lábasba öntöm, és addig párolom, amíg az alma megpuhul, és elfő a leve.

 

  1. Egy 22 cm-es tortakarikát körberajzolok egy sütőpapíron. Ezt megismétlem még 5ször, szóval a végén 6 sütőpapíron 6 körberajzolt karikám lesz. 
  2. Az én sütőmbe 3 gáztepsi fér be, szóval 3 szóval 3 sütőpapírt 3 tepsire rakok, és előmelegítem a sütőt légkeveréssel 175 fokra.
  3. A lapokhoz a fehérjét elkezdem habbá verni, majd mikor már keményedik, fokozatosan a cukrot is hozzáöntöm és addig verem, amíg kemény hab lesz belőle. 
  4. A mákot, a kekszmorzsát és a reszelt almát összekeverem,  majd elvegyítem a fehérjehabban.
  5. A mákos-fehérjés tésztát 6 felé veszem. A 3 előkészített sütőpapírra rákenek 3 adagot, beteszem a sütőbe, és 10-12 percig sütöm.
  6. Utána sütőpapírostul egymásra teszem a kisült lapokat, és hagyom kihűlni.
  7. Ezután megsütöm a maradék 3 lapot is.
  8. Miután kihűltek a lapok, betöltöm a tortát: Lap, krém, lap, almatöltelék, lap, krém, lap, almatöltelék, lap, krém, lap.
  9. Végül a maradék krémhez hozzákeverek kb 2-2,5 dl felvert habtejszínt, amivel bevonom a tortát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr5712171942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása