UltraFutAnya

Gyümölcsös túrókocka -cukormentes, gluténmentes

2019. január 26. - ultrafutanya

Hiába, hogy már csak két hét van hátra a szülésig, még mindig kívánós vagyok. Most épp világos piskótára vágytam túrókrémmel, a tetején eperdarabokkal és piros zselével. Sikerült csinálnom egy olyan sütit, ami eszméletlen finom, mégsem tartalmaz cukrot, ráadásul gluténmentes és lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmaz a piskótája. Na jó. December lévén az epret kénytelen voltam gránátalmára cserélni :P 

gyumolcsos_turokocka.JPG

A piskóta

Régóta szerettem volna egy olyan lisztet, ami gluténmentes, de nem a vércukorszintet az egekbe emelő gyors szénhidrátokból áll, hanem az egészség szempontjából előnyösebb, lassú felszívódású szénhidrátokból van. Sok bolti lisztkeveréket kipróbáltam már, de valahogy még az egyik legnépszerűbb márkának a lisztjei is számomra furcsa ízvilággal bírnak, már rosszul vagyok tőlük. Nade most végre megszületett az a verzió, ami nekem tökéletes! Ezt használom piskótába, palacsintához és sűrítésre is. Mást még nem teszteltem vele, de ezekhez tökéletes!

A piskóta például olyan finom illatos, puha lesz belőle, hogy a nulla tápanyaggal rendelkező finomlisztet -ami ráadásul a zsigeri elhízás nagy barátja is egyben- el is lehet felejteni. A barna rizsliszt és a zabpehelyliszt ilyen arányú elegye tökéletesnek bizonyul :) Szerettem volna több mindent tesztelni ezzel a liszttel mielőtt posztolom, de annyira finom lett ez a süti is, hogy nem kísérletezgetek tovább, muszáj megmutatnom, használjátok nyugodtan piskótához. 

Hozzávalók:

  • 3 tojás 
  • 30 g barna rizsliszt
  • 20 g zabpehelyliszt (zabpehely lisztté darálva a mákdarálóban)
  • 8 g negyedannyi ugyanannyi édesítő

 

Elkészítés:

  1. A fehérjét és a sárgáját külön edényben szétválasztom.
  2. A fehérjéket elkezdem habbá verni. Amikor már szépen összeállt, hozzászitálom az édesítőt.
  3. A sárgákat is kicsit kihabosítom, majd óvatosan beleforgatom a fehérjehabba.
  4. Végül apránként a lisztet is a tojásos habba keverem, és nagy mozdulatokkal, hogy ne törjön a hab, összekeverem.
  5. Légkeveréssel 160 fokra előmelegített sütőben 10-13 percig sütöm egy kb. 20x30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsiben.
  6. Ezután rácsra borítom a piskótát, lehúzom róla a sütőpapírt, és hagyom kihűlni.

 

A túrókrém

Amíg hűl a piskóta, elkészítem a túrókrémet.

Hozzávalók:

  • 500 g túró
  • 200 g tejföl
  • 25 g negyedannyi ugyanannyi édesítő
  • 300 g cukrozatlan habtejszín + 5 g negyedannyi ugyanannyi édesítő
  • (én a habhoz raktam még egy csomag habfixálót is, biztos ami tuti, de teljesen feleslegesnek bizonyult)

 

Elkészítés:

  1. A túrót, tejfölt és az édesítőt keverőtálba teszem és átmegyek rajtuk botmixerrel.
  2. A habtejszínt az édesítővel kemény habbá verem.
  3. Vegyítem a tejszínt és a túrós cucccot egymással, majd az egész krémet a piskóta tetejére kenem (a piskótát miután kihűlt, visszatettem az időközben tisztára mosott tepsibe).
  4. Megszórom a tetejét gránátalmával (gondolatban eperrel), csinálok rá egy piros tortazselés bevonatot és hagyom kb 2-3 órát, vagy egy teljes éjszakát a hűtőben. 
  5. (Nekem nem volt piros tortazselém, úgyhogy 2 dl folyadékban (víz+cukormentes málnaszörp) elkevertem 4 csapott tk étkezési zselatint, majd forrásig hevítettem. Utána hagytam kicsit hűlni, és ráöntöttem a gránátalmára.)

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr714589906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása