UltraFutAnya

Citromhabos keksztorta

2017. június 19. - ultrafutanya

Ha szeretnél egy diétás sütikét a forró nyári napokra, akkor ez itt most nem neked szól, bocsi :)

Mikor kiszámoltam a tápértékét, annyi kCal jött ki, hogy meglepődésemben majdnem leestem a székről. Na mondom akkor egy szelet, és ma már többet nem ehetek... Jó kis szlogen lenne ez :)

De hát ilyen is kell néha. Annak ellenére, hogy folyamatosan konvertálom át egészség-és alakbarát verzióba a régi receptjeimet, ez a torta úgy jó, ahogy van. Bűn lenne lecserélni a kekszet, a tejszínt, a mindent.

És nehogy már ne tudjunk egy ilyen kihívással elbánni! Megoldás: ha dagaszt a süti, akkor eszem mellé nokedli helyett salátát. Megéri, mert ez a süti brutál finom, könnyű, gyorsan elkészíthető, hűsítő, teljesen kész vagyok tőle.

img_5471.JPG

 

Hozzávalók:

  • 400 g zabkeksz

  • 200 g margarin/kókuszzsír/vaj

 

  • 4-5 dl habtejszín
  • 5 g negyedannyi ugyanannyi paleo édesítő
  • 1 dl citromlé (frissen facsart legyen, a bolti citromlével elkészítve nagyon nem ugyanaz az eredmény...oké én most azzal készítettem na, mert nem volt itthon citroooom)
  • 1 tasak expressz zselatin (nem szoktam használni, de most csak kínomban valami tasakos habtejszínt lekaptam a polcról, és mivel nem ismertem, féltem, hogy nem marad kemény, azt meg nem akartam, hogy villa helyett szívószállal kelljen szürcsölni)

 

Elkészítés:

  1. A zsiradékot mikróban kicsit felolvasztom, és összekeverem a szinte porrá zúzott keksszel. 22 cm-es tortaformába tuszkolom, majd az egészet hűtőbe teszem.
  2. A habtejszínhez öntöm az édesítőt és a citromlevet, majd elkezdek géppel habot verni belőle. Mikor már kezd emberes formája lenni a habnak, hozzáöntöm az expressz zselatinport, és addig verem, amíg kész nem lesz a hab.
  3. Ráöntöm a kekszalapra a citromhabot, és hűtőbe teszem egy éjszakára. Végszükség esetén két óra múlva már használható állagú lesz, és neki lehet esni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr312607347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása