UltraFutAnya

Szülés után 3,5 héttel (2016.03.29.) újra futok

2016. szeptember 23. - ultrafutanya


L. (harmadik gyermekem, egyben egyetlen kislányom) 2016. március 2-án született. Mivel szülés után nem szerettem volna megborulni, már a terhesség elején tudtam, hogy nekem szülés után is futnom kell. Kell, merthogy a futás az egyetlen olyan dolog, ami képes kiiktatni belőlem a feszkót. Nem volt semmilyen tervem arra vonatkozóan, hogy mikor szeretném újrakezdeni a futást, csak azt tudtam, hogy az első 6 hetet, a gyermekágyas időszakot mindenképpen szeretném kivárni.


Ahhoz azonban, hogy futni tudjak egy ilyen pici baba mellett, be kellett szereznem

egy futóbabakocsit. Ez viszont nem bizonyult könnyű menetnek, mert a legtöbb futóbabakocsi csak hat hónapos kortól használható. Persze van olyan is, amibe bele tudom rakni a babahordozót, tehát már szinte a kezdetektől használható, de én ragaszkodtam a baba kényelméhez, ezért olyat kerestem, amihez mózeskosár is van.

Végül nagy nehezen ráleltem a Quinny Freestyle babkocsira, ami megfelelt a szigorú követelményrendszeremnek. A beszerzése nem volt egyszerű feladat, mert nagyjából 10 éve nem gyártják ezt a típust... Végül használtan, de nagyon jó állapotban sikerült találnom egyet alig 40 ezerért. Ez egy nagyon stabil, 3 kerekű járgány, szuper rugózással. Van rajta kézi fék is, illetve alul egy kis bevásárló kosár, amiben tudok magamnak vizet vinni, illetve kis takaró, egyéb apróságok is beférnek.



Ami pedig a legfontosabb: van hozzá mózeskosár, így a pici a legnagyobb kényelemben, egyenes háttal, akár hason, vagy háton is utazhat (inkább aludhat) benne. L. alig volt 5 hónapos, amikor elkezdett mászni és már magától ült, úgyhogy a mózest 5 hónapos korában ki is nőttük, mert kimászott belőle... viszont addig nélkülözhetetlen eszköznek bizonyult.



Miután L. kinőtte a mózest, a babahordozót raktam a vázra, mert a sportrészhez még nagyon kicsi volt, nyeklett-nyaklott az ülésben. És ez a szuper ebben a babakocsiban, hogy 3 féle ülés rakható rá: a mózeskosár, az autós babahordozó (ezt külön vettem hozzá: Maxi Cosi hordozó adapterrel rákattintható a vázra), és a sportülés, ami legalább 2 éves korig használható. Már csak abban bízom, hogy L. sokáig babakocsizzon, a fiúk ugyanis másfél éves koruk után már nem nagyon ültek meg babakocsiban... Mindenesetre ez majd csak a holnap problémája lesz, mert L. most még csak 6 hónapos :)


Lehet azért, mert már harmadik gyerek, de még nem töltötte be L. a 4 hetes kort (4 nap hiányzott hozzá), és én úgy éreztem, próbára teszem magam, úgyhogy futócipőt húztam. A ruháim feszültek rajtam ezerrel, de nem akartam újakat (nagyobbakat :D ) venni. Az első futás inkább nagyon óvatos, nagyon laza kocogás volt. 3,81 km-t kocogtam 9:49 min/km-es tempóban, de ez számomra maga volt a boldogság!!!! Nagyon vigyáztam arra, hogy L. egyáltalán ne rázkódjon, szerencsére a bicikliút teljesen sima, én pedig nagyon óvatosan toltam őt.


Azért futottam ennyit, mert ez a táv pont jónak bizonyult. Végig jól éreztem magam, de a végén már egy kicsit feszülni kezdett a hasam, ekkor azonnal abba is hagytam a futást. Viszont teljesen megfertőződtem ismét a futással, innentől megállíthatatlanok lettünk L.-lel. :)



Mindig csak annyit, és olyan tempóban futottam, ami jólesett. Fokozatosan növeltem a távot, és kicsit gyorsultam is. Hamarosan beköszöntött a nyári szünet az oviban, így a fiúk is csatlakoztak hozzánk. Biciklivel kísértek.



Nem volt könnyű az elején, össze kellett szokni, meg kellett tanulniuk kultúráltan közlekedni, saját sávban menni, nem nekimenni a másiknak, nem satufékezni a másik előtt :))))



De nagyon ügyesek, rettentő tanulékonyak, iszonyat segítőkészek!! Általában akkor futok a babakocsival, mikor L. már álmos, így többet tudok futni, mert ébren nem marad sokat a fenekén :)) Viszont akár 1-1,5 órát is alszik a kocsiban. A fiúk pedig még arra is képesek, hogy mikor L. elaludt, akkor szép csöndben beszélgetnek velem, nem kiabálnak, nem használják a szirénát a bicón ;)  Amikor pedig L.-nek rossz napja van, sírós, megállunk percenként, hogy megvigasztaljam, vagy cumit adjak a szájába, akkor ők is jönnek, babusgatják, simogatják, hogy megnyugodjon. Mert ez nem úgy van ám, hogy berakom a gyereket, aztán ott elvan, mint egy páfrány a cserépben... :) Van, amikor partner a babakocsizásban, van amikor nem. Utóbbi esetben gyorsan szedem a sátorfánkat, és tépünk haza :) Hetente egyszer pedig (általában hétvégén kora reggel, amíg alszik, vagy ébredezik a család), egyedül is el tudok menni, a heti hosszúra. 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://ultrafutanya.blog.hu/api/trackback/id/tr7812171936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása